Maksiat Bermusim

“Bagaikan sudah jadi trend remaja sekarang.”Demikian kesimpulan yang dibuat oleh Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ghazali Abdul Aziz selepas operasi cegah maksiat jabatan itu berjaya menangkap 56 remaja yang berkhalwat di bilik-bilik hotel sekitar bandar ini awal pagi semalam. “Saya terkejut, dah macam trend pula sekarang ini, apabila ada sahaja sambutan atau acara menarik berkonsepkan hiburan, pasti mereka tidak lepaskan peluang untuk melakukan maksiat.Sudah menjadi adat kebiasaan, apabila datangnya tahun baru Masihi, maka diadakan pesta-pesta atau majlis-majlis bagi menyambut kedatangan tahun baru tersebut, bukan sahaja oleh orang-orang Kristian yang mengingati tarikh kelahiran Nabi Isa a.s. tetapi juga oleh orang-orang Islam yang jahil tentang ajaran Islam….(Kosmo).

Memang aku setuju dengan pernyataan ni…boleh lihat dan kaji sendiri.Di negara kita Malaysia,yang dikatakan negara Islam ni,banyak pesta atau sambutan yang ada…dan kebanyakannya adalah berunsurkan maksiat atau yang boleh menghasilkan maksiat.Salah satu sambutan yg dimaksudkan ialah perhimpunan menyambut tahun baru…menyambut detik jam dua belas malam, bagi menandakan beredarnya tahun lama dan tibanya tahun baru. Di dalam perhimpunan tersebut, pastinya akan dipenuhi oleh remaja-remaja dan anak-anak muda, lelaki dan perempuan bergaul bebas, berpegang tangan dan berpelukan, sambil menggoyangkan badan dengan dihiburkan oleh artis-artis terkenal negara…lebih teruk lagi,pergaulan bebas itu diakhiri dengan seks bebas dan sebagainya…tahun baru sepatutnya berazam untuk menjadi lebih baik atau positif,tapi kalau dah sambutan sedemikian rupa…tu bukan makin baik…makin teruk.
Dengan mengadakan pesta-pesta atau perhimpunan menyambut tahun baru masihi seperti ni,menandakan betapa jahilnya mereka tentang Islam, dan menunjukkan betapa mereka terpengaruh dengan budaya Yahudi dan Nasrani….tambahan pula sekarang ini,keadaan saudara kita di Palestin berada dalam ketakutan dan huru hara hasil kekejaman Yahudi Israel yang tak berhati perut tu,kita kat sini bersuka ria ,berpesta dan sebagainya yang pastinya melupakan terus nasib saudara kita tersebut.
Ingatlah musuh-musuh Islam daripada kalangan Yahudi dan Nasrani tidak akan putus-putus mengadakan perancangan untuk menyesatkan umat Islam. Firman Allah dari Surah al-Baqarah ayat 120 yang bermaksud: “Dan selama-lamanya orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak redha kepada kamu, sehinggalah kamu mengikut agama mereka.”dan perayaan atau perhimpunan menyambut tahun baru ni adalah salah satu strategi musuh Islam ni.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: