Pencuri Oh Pencuri





Lady Bug Note From PagePlugins.com


b0205 Hari Rabu yg lalu, sekali lagi rumahku cuba untuk dipecah masuk oleh pencuri,nasib baik la jiran aku nampak dan "menghalaunya"...pencuri tu hanya sempat mengumpil pintu sahaja...gril masih elok...aku pun dah naik pening ngan pencuri ni...yang hebatnya pencuri ni,selamber aje parking kereta depan rumah aku..jam lebih kurang 2 petang...aku balik lewat sikit kerana ada urusan di pasar...biasanya dah ada kat rumah waktu tu...pencuri ni seorang perempuan dan seorang lelaki...yang lelaki menjalankan tugas kepencuriannya, manakala si perempuan pulak,tunggu dalam kereta...kereta kancil warna biru...inilah modus operandi mereka...jadi hati-hatilah kalau ternampak suspek spt itu bagi yang tinggal kat miri ni...Maklumat ni jiran aku yang beritahu.Terima kasih kepada jiran aku tersebut dan syukur kepada Allah Taala kerana menyelamatkan aku daripada kecurian.Malam tadi,berlaku pulak dah...tak jauh dari rumah aku...seorang pencuri dikejar oleh jiran-jiranku dengan cangkul dan seumpamanya kerana mencuri tong gas di perumahan tempat aku tinggal...yang hebatnya pencuri ni,seawal jam 10.00 malam dah jalankan tugas "kepencuriannya"..berani sungguh pencuri ni,tapi kena kejar dengan cangkul,lari lintang pukang la pulak...terus tinggalkan tong gas.

Bila gejala kecurian ni berleluasa dan bermaharajalela,boleh menjejaskan kebahagiaan dan keamanan hidup.Seringkali sahaja dihantui rasa takut dan bimbang.Patutlah dalam Islam, hukuman bagi si pencuri ni potong tangan,tak kira pencuri lelaki atau perempuan....memang patut pun...

pr0001Itu kisah pencuri yang menyusahkan hidup manusia lain...namun ada juga pencuri yang secara tersembunyi mencuri,tak kira dia tu seorang ahli agama atau pun tidak...cuba muhasabah diri kita...adakah diri kita ini termasuk dalam senarai seorang pencuri....iaitu mencuri dalam solat...Tahukah anda,apakah yang dimaksudkan dengan mencuri dalam solat.Cuba hayati hadis ini..

Nabi s.a.w. bersabda:

“Sejahat-jahat pencuri ialah orang yang mencuri dalam solat. Sahabat bertanya: Bagaimana dia mencuri di dalam solatnya? Nabi s.a.w. menjawab: Dia tiada menyempurnakan rukuknya dan sujudnya.

So...fikir-fikirkanlah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: